Ocena działań employer brandingowych

Posted on Updated on

IMG_0277Coraz więcej firm decyduje się na realizację akcji i kampanii employer brandingowych, przeznaczając na nie środki finansowe oraz delegując do tych zadań swoich pracowników. Pojawia się zatem słuszne pytanie, jak ocenić prowadzone działania, nie tylko po to, by dowiedzieć się, że inwestycje były słuszne, ale również po to, by dowiedzieć się co w przyszłości można usprawnić.

Działania employer brandingowe można definiować na co najmniej dwa sposoby. Po pierwsze jako działania budujące markę pracodawcy. W drugim przypadku, znacznie węższym zakresie jako działania ukierunkowane na budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy. Niezależnie od tego jak będą interpretowane działania employer brandingowe, można je oceniać w sposób ogólny oraz w zależności od typu kampanii.

W artykule, opublikowanym w trzech częściach na łamach miesięcznika „Personel & Zarządzanie” zostały omówione podstawowe sposoby oceny działań employer brandingowych tj: ocena ogólna,  ocena procesu (etapy inputs, outputs, outcomes), kampanie rekrutacyjne, CSR-owe, wizerunkowe uwzględniające elementy reklamy oraz działań PR. Zapraszam do lektury!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s