Nowy stary trend w 2015 roku – orientacja na ludzi

Posted on

panthermedia_01155095Przeglądając różnorodne listy trendów na 2015 rok można ulec złudzeniu, że większość nadchodzących zmian będzie związanych z technologią – upowszechnianiem nowinek i coraz większym uzależnianiem się od nich. To prawda, że człowiek na własne życzenie stał się niewolnikiem różnorodnych mediów. Ale właśnie dlatego, czas skupić się na człowieku.

1. Jednak można zauważyć, że im więcej nowinek technicznych jest dostępnych, tym człowiek jest bardziej bezbronny i tym bardziej zależy mu na kontakcie z drugim człowiekiem. Ma to  być kontakt przede wszystkim jakościowy, a nie pokazowy (by nie użyć słowa popisowy). W związku z tym tak modne określenie – networking – także zmienia swój wymiar – świadomie i celowo coraz więcej osób będzie eliminować ze swojego kręgu osoby, z którymi kontakt jest przypadkowy lub korzyści odnosi tylko jedna strona.

2. Część osób nadal będzie ulegać modom – używać modnych słówek, banalnych haseł, podtykanych pod nos podpowiedzi, co obecnie jest ważne. To taka komunikacja na skróty, wykorzystująca slogany, chwyty propagandowe, ale bez treści i bez znaczenia, odpowiednia dla człowieka zewnątrz sterownego. Dlatego warto zastanowić się, co JA naprawdę myślę i czy jest to naprawdę dla mnie ważne.

3. Rozpoczyna się intensywny proces zbierania danych o pracobiorcach (nie tylko o pracownikach, ale i o kandydatach) – można go nazwać Employee Intelligence, który ma dostarczyć więcej informacji o tej grupie docelowej – przede wszystkim informacji jakościowych jak insighty, informacji od czego zależy postawa i zachowania pracobiorcy. Organizacje mają mnóstwo informacji o konsumentach, ale jakże niewiele o własnych pracownikach i mało kto potrafi je zanalizować.

4. Można zauważyć, że indywidualizm nabiera nowego znaczenia, także w biznesie i w nauce. Organizacje już mniej są zainteresowane złotymi regułami sukcesu. Nie chcą kopiować wzorce innych. Coraz częściej mówi się o rozumieniu i poznawaniu konstrukcji organizacji (indywidualnej i niepowtarzalnej), szuka się odpowiedzi na pytanie – jak funkcjonuje konkretna organizacja i ludzie w niej. Stosuje się w tym celu narzędzia do interpretacji (nurt interpretatywno-symboliczny) – raczej obserwując niż próbując od razu coś zmienić.

5. Nowego znaczenia nabiera zatem i informacja zwrotna. Prawdziwa informacja będzie niezwykle cenna. Pozwoli poznać drugiego człowieka, a tym samym dopasować się do innych. O ile temu drugiemu człowiekowi będzie w ogóle na tym zależało.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s