Relacja z 6. Forum Employer Branding

Posted on

img_0812W środę 19 października 2016 w gościnnych progach PAST-y, na XI piętrze, w sali konferencyjnej BOOM odbyło się już 6. Forum Employer Brandingu. Debato na temat „HR i Marketing – partnerzy czy rywale w procesie budowania marki pracodawcy”. Wzięło w nim udział 40 uczestników – prelegentów, ekspertów zaproszonych do debaty i słuchaczy tj. przedstawicieli pracodawców i mediów branżowych. Kameralne grono sprzyja dyskusjom, buduje odpowiedni mniej formalny klimat i zachęca do wymiany poglądów.

Pierwsza prezentacja została wygłoszona przez Marcina Łączyńskiego z MT Research i wzbudziła wielką ciekawość. Była to prezentacja raportu badawczego na temat tego co sprzyja a co utrudnia współpracę wewnętrzną w firmie, opartego na metadanych (tj. ogólnie dostępnych raportach z badań jakościowych i ilościowych). Wiele wniosków wywołało dyskusję, szczególnie pytania czy tak powszechnie promowana kultura poszanowania różnorodności w firmie faktycznie sprzyja współpracy, na ile przywódcy w firmie kształtują klimat do współpracy, na ile telepraca / home office i wirtualne grupy zadaniowe są efektywne?

Druga prezentacja przygotowana przez serwis kariera.pl dotyczyła analiz wykonanych w wyszukiwarce Google Trends. Spośród 200 fraz związanych z rynkiem pracy, analizie poddano 15 najpopularniejszych. Okazało się, że w ostatnim dziesięcioleciu niezmiennie interesujące frazy w wyszukiwarce to: wynagrodzenie / kalkulator wynagrodzeń, natomiast drastycznie spada popularność frazy „oferta pracy”, co oznacza, że pracodawcy muszą szukać innych form słownych przyciągnięcia uwagi potencjalnych kandydatów. Biorąc pod uwagę najniższą od lat stopę bezrobocia, coraz trudniejsze zadanie przed pracodawcami, którzy chcą się wyróżnić na rynku pracy.

img_0814Poranna debata prowadzona była przez Grażynę Raszkowską z kariera.pl z udziałem 4 zaproszonych gości: Monika Grauer, Mirosława Kępińskiego, Izabelli Mikołajczyk i Andrzeja Wątrobińskiego. Wszyscy eksperci zgodzili się, że budowanie marki pracodawcy nierozerwalnie łączy się z budowaniem marki korporacyjnej w ogóle. Króluje podejście projektowe przy uzgadnianiu działań employer brandingowych, choć wszyscy zdają sobie sprawę, że na efekty trzeba czasu. Ważna jest współpraca między działami w firmie, czasami między HR-em i marketingiem, czasami między HR-em a zarządem. A kluczem do sukcesu jest poznanie grupy odbiorców, by dopasować się z ofertą pracodawcy i ofertą komunikacyjną.

Szczególnie duże uznanie zdobyły prezentacje case studies firm pracodawców z różnych sektorów gospodarki: mediów, finansów, logistyki, budownictwa i IT. Przedstawicielki 5 firm: DLL, Fiege, Future Processing, K2 i Skanska opowiedziały o projektach prowadzonych w ciagu ostatnich kilku miesięcy oraz ich wpływie na budowanie marki pracodawcy. Podkreślano indywidualne podejście do tematu, unikalny charakter kultury organizacji. Liczne pytania uczestników zachęcały prelegentki do dzielenia się swoimi przemyśleniami.

Premiera 19.10.2016.
Premiera 19.10.2016.

Na zakończenie spotkania odbyła się prezentacja książki Julity Dąbrowskiej „Praktyka employer brandingu. Rozmowy z menedżerami” oraz debata z udziałem zaproszonych ekspertów: Rafała Tyburcy z ABC Data (recenzenta książki), Dagmary Głowackiej (bohaterki jednego wywiadu) oraz Pawła Kaczmarczyka z Konfederacji Lewiatan. Goście podzielili się swoimi doświadczeniami na temat szefów, mentorów oraz tego, co wpływa na kształtowanie menedżera.

Kolejne spotkanie za rok.

 

 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s